پل های ارتباطی با ریاست دانشگاه

در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و ساماندهی ملاقات های مردمی و جهت ارتباط سریع و مناسب تر عموم مردم عزیز و همکاران محترم با ریاست دانشگاه، مسیرهای ارتباطی زیر در نظر گرفته شده است:

 

روز یکشنبه هر هفته ساعت 9 صبح لغایت 13 دیدارهای مردمی با ریاست دانشگاه برقرار می باشد .  هماهنگی و اخذ وقت ملاقات از طریق دفتر ریاست و تماس با شماره تلفن های ذیل امکان پذیر است.

 

تلفن تماس با دفتر ریاست: 07153357093 و 07153355012

 

نمابر: 07153357091

 

پست الکترونیکی :

 

آدرس پستی: فسا- میدان ابن سینا- دانشگاه علوم پزشکی فسا- کد پستی: 7461686688

 

لازم به ذکر است که صندوق پست الکترونیک ریاست دانشگاه، توسط شخص ریاست محترم دانشگاه بررسی می شود.

 

مدیریت

نام و نام خانوادگی سمت ایمیل شماره تماس
صادق مهدوی نیا مدیر روابط عمومی دانشگاه 2227093-0731
حسن زارعیان کارشناس روابط عمومی 2227093-0731
عباس خسروی مسوول سمعیبصری 2227093-0731

واحد سمعی و بصری

تهیه اسناد تصویر از فعالیت سازمان بسیار مهم و ضروری است و ‏داشتن آرشیوی از آن در مدیریت ضروری تر ، سمعی بصری چشم و ‏چراغ سازمان برای مخاطب است زیرا تا مخاطب نتواند بصورت ‏تصاویرفعالیت را ببیند قانع نخواهد شد 

عمده فعالیت :

  1. داشتن آرشیو فنی از فعالیت های سمعی بصری ‏
  2. قابل ارائه بودن این فعالیت در كمترین زمان به مدیریت (بصورت الكترونیكی ‏وحجمی)‏ 
  3. نصب و پخش تصاویر برای همكاران به مناسبت های مختلف و بهره برداری آنها ‏

آشنایی با اداره روابط عمومی

تاریخچه روابط عمومی در جهان

تاریخ ادیان و مذاهب جهان مملو از روشهای مختلف رهبران و پیشوایان دینی در تأثیرگذاری برافكار عمومی و جلب اعتماد و اطمینان در مردم است، بگونه‌ای كه پیامبران دینی را می‌تواننخستین” افسران روابط عمومی“ نامید. همزمان با ادامه حیات دینی در جهان، حیات فرهنگی ملتهای مختلف نیز مملو از نشانه هایی بوده كه به طریقی با فعالیتهای روابط عمومی به معنی اعم آن در رابطه بوده است.

اصطلاح”روابط عمومی“ برای نخستین بار در ایالات متحده آمریكا و در نوشته های اداره اتحادیه راه آهن ایالات متحده بكار برده شد و در دهه اول قرن بیستم نخستین دفاتر روابط عمومی  در مؤسسه های این كشور ایجاد گردید.

در سال 1906 اولین شركت خصوصی كه تنها خدمات روابط عمومی را بهمشتریـان خود ارایه می‌كرد، بوجودآمد. نخستین شركت روابط‌عمومی‌توســط ”ایوی‌لی“ فارغ التحصیل دانشگاه پرنیسون و خبرنگار اقتصادی در شهر نیویورك تأسیس شد. پس از این شركت مؤسسه های دیگر نیز به تأسیس دفاتر روابط عمومی اقدام كردند و روابط عمومی به عنوان یك حرفه به وجود آمد و شناخته شد .

 

روابط عمومی در ایران ( قبل از انقلاب اسلامی )

روابط عمومی در ایران برای نخستین بار در سال 1330 در شركت نفت ایران ایجاد شد و مرحوم دكتر ”حمید نطقی“ استاد دانشكده علوم ارتباطات اجتماعی پایه گذار آن به شمار می رود. تحول روابط عمومی تا آن اندازه بود كه ظرف حدود 20 سال انجمنی به نام انجمن روابط عمومی ایران و چند مؤسسه مشاوره در روابط عمومی بوجود آمد و حتی دانشكده علوم ارتباطات اجتماعی این رشته را در سطوح لیسانس تدریس كرد. از سال 1345 بود كه وزارتخانه ها به تدریج اداره اطلاعات، تبلیغات و انتشارات را به نام روابط عمومی برگرداندند.

 

روابط عمومی در ایران ( پس از پیروزی انقلاب اسلامی )

دفاتر روابط عمومی پس از انقلاب تحت نام ”روابط عمومی و ارشاد اسلامی“ به طور اعم فعالیتهای ارتباطی و روابط عمومی را انجام می دادند.

 در سال 1363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیمناری را با شركت روابط عمومی ها در تهران برگزار كرد كه در واقع زیربنای حركت روابط عمومی را برای تجدید حیات آن پی ریزی كرد .

در حال حاضر رشته روابط عمومی در دانشكده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاههای علمی ـ كاربردی تدریس می شود و ادارات كل روابط عمومی وزارتخانه ها و مؤسسات در مراكز استان نیز اقدام به تشكیل دوره های آموزشی روابط عمومی برای كارمندان خود كرده اند. ازسال 1368 نیز سازمان اموراداری و استخدامی كشور آیین‌نامه كاری دفاتر روابط عمومی را تصویب كرده است.

روابط عمومی الكترونیک

1- ارتباطات الكترونیكی (‏ICT ‏ )‏:

سرعت انتقال اطلاعات واخبار در عرصه كنونی جهان باعث تحولات بزرگی ‏در شكل گیری هر جامعه شده است .روابط عمومی بعنوان محل و مأمن ‏ایجاد ارتباطات برون سازمانی هر نهاد یا مؤسسه باید با استفاده از این ‏شیوه های جدید اطلاع رسانی، ضمن سرعت دادن به فرآیند ارسال اخبار و ‏گزارش ، باعث رشد و ثبات فعالیت های فرهنگ سازمانی كه پایه و اساس ‏رشد سازمانی است را فراهم می نماید .‏

عمده فعالیت :

  1. داشتن اطلاعات كافی و بهره گیری از فن آوریهای ‏IT
  2. ایجاد صندوق پستی الكترونیكی فعال اختصاصی روابط عمومی
  3. به روزكردن اخبار بخش درسایت دانشگاه و و ب دا ‏

2- پیام كوتاه:

‏ ارسال پیام كوتاه از طریق تلفن همراه یكی از پرجاذبه ترین وسیله ‏ارتباطی بصورت فردی وگروهی است . روابط عمومی ها با استفاده از ‏این ابزار ضمن ارسال پیام های كوتاه فرهنگی ترویجی می توانند ‏سؤالات مخاطبان خود را احصاء نمایند.‏

عمده فعالیت :

  1. داشتن لیست تلفن همراه مخاطبان بصورت گروه بندی شده ‏
  2. تهیه متون پیام كوتاه برای مناسبت ها و برنامه های هر بخش بر اساس فرهنگ و ‏شرایط اقلیمی هر بخش به تفكیك پیام هر بخش ‏

معرفی اداره روابط عمومی

دفتر روابط عمومی دانشگاه با انجام وظایف و فعالیت های مختلف ارتباطی که بطور عمده در قالب فعالیتهای ارتباط با رسانه های جمعی ، فعالیت های انتشاراتی ، تبلیغاتی ، نظر سنجی وسنجش افکار وارتباط با دانشجویان ، کارکنان، اساتید و مسوولان و همچنینامور تشریفاتی برنامه ها و مراسم های دانشگاه می باشد ، همواره سعیدارد تابه نحو احسن با انجام وظایف فوقدر راستای انعکاس مناسب ، موثر و گسترده عملکرد و فعالیت های دانشگاه عمل نماید که این امر خود مستلزم شناخته شدن جایگاه واقعی روابط عمومی و وظایف آن از سوی دیگر حوزه ها وهمکاری گسترده وموثر با این حوزه می باشد. روابط عمومی دانشگاه با سیاست های نوینی چون بکارگیری نیروهای متخصص، تخصصی کردن فعالیت های روابط عمومی ، بکارگیری علوم وفنون پیشرفته تکنولوژی وبرنامه های ارتباطی ، گسترش ارتباط با رسانه ها ... که در پیش دارد تلاش می نماید تا همسو با پیشرفت های ارتباطی و روابط عمومی در سیرتغییر وتحول روابط عمومی حرکت نماید. روابط عمومی

شرح وظایف

  • برقراری ارتباطات لازم با دانشگاهها ، موسسات ومراکز دولتی وغیردولتی خارج وداخل کشور
  • برنامه ریزی وانجام اقدامات بمنظور آشنا نمودن وآگاهی رسانی به موسسات علمی وفرهنگی داخل وخارج کشوربا اهداف ، برنامه ها وفعالیتهای دانشگاه
  • سیاستگذاری،برنامه ریزی و کاربرد شیوه ها و برنامه های مناسب برای انعکاس
  • تدارک تمهیدات و اقدامات لازم برای راهنمایی ارباب رجوع و تسهیل دسترسی به مراکز و مسئولان سازمان
  • برنامه ریزی واداره مراسم وجشن های عمومی دانشگاه
  • انجام امور اجرایی برگزاری مراسم وهمایش های مربوط به واحدهای تابعه دانشگاه طبق برنامه مصوب واحدهای ذیربط
  • انتشار نشریه خبری دانشگاه با عنوان روزبهان
  • انجام فعالیتهای مختلف تبلیغاتی دانشگاه
  • فراهم نمودن زمینه لازم بمنظور برقراری ارتباط وتفاهم بین دانشجویان ،کارکنان، استادان ومسئولین دانشگاه
  • نظرسنجی های داخلی وخارجی پیرامون عملکرد دانشگاه وانعکاس نتایج آن به رئیس دانشگاه وحوزه های ذیریط
  • اداره امور تشریفات وپذیرایی میهمانان داخلی وخارجی
  • برقراری ارتباطات دوجانبه خبری واطلاعاتی بین اداره کل روابط عمومی وواحدهای تابعه دانشگاه
  • هماهنگی جلسات وسمینارهای دانشگاه ونیز جلسات هیات رئیسه
  • هماهنگی درخواستهای مختلف شبکه های رادیویی تلویزیونی ونیز رسانه های جمعی برای انجام مصاحبه
  • تهیه بروشورهای معرفی دانشگاه
  • جمع آوری وبازنویسی اخبار مهم دانشگاه ازطریق عکس وخبر وقرار دادن آن دربخش اخبار سایت دانشگاه وارسال اخبار به رسانه ها وامر اطلاع رسانی
  • گردآوری و نشر اطلاعات و اخبار و گزارش های مربوط به سیاست ها، فعالیت ها، طرح ها و برنامه ها با شیوه ها و قالب های موثر و مناسب.
  • نوآوری، خلاقیت و طراحی فعالیت های جدید در قلمرو وظایف روابط عمومی
  • نظارت و ارزیابی فعالیت ها و اعمال نتایج حاصل در برنامه ها و فعالیت های آتی.
  • تهیه آرشیو وگالری عکس (آلبوم ورایانه ای و به شکل گالری تصاویر در وبگاه دانشگاه )
  • مطالعه دقیق مطبوعات وتهیه آرشیو بریده جراید وتحلیل محتوای مطالب درجهت انعکاس وارائه گزارش به مدیریت و مسوولان دانشگاه
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی فسا
  • استان فارس، فسا، میدان ابن سینا، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا
  • کدپستی: 86688 - 74616
  • 6 - 53350994 - 71 - 98+
  • info@fums(dot)ac(dot)ir